Yerli Turistlerin Seyahat Harcamaları 2024’te Yüzde 82,5 Arttı

Seyahat Harcamaları 2025 Yılında Yüzde 82,5 Arttı!

Son verilere göre, Türkiye’de seyahate çıkanlar 66 milyar 40 milyon 991 bin TL harcadı. Bu yıl içinde yapılan yurt içi seyahatlerde toplam harcamalar bir önceki yıla göre yüzde 82,5 artarak 419 milyar 300 milyon 959 bin TL’ye ulaştı. Bu harcamaların yüzde 88,1’ini kişisel harcamalar, yüzde 11,9’unu ise paket tur harcamaları oluşturdu. Ortalama seyahat başına harcama miktarı ise 6.274 TL olarak belirlendi.

Bu dönemde en fazla harcama yüzde 33,8 ile yeme ve içme, yüzde 27,7 ile ulaştırma ve yüzde 12,1 ile konaklama harcamaları arasında gerçekleşti. Geçen yıla göre yeme ve içme harcamalarında yüzde 61,4, ulaştırma harcamalarında yüzde 33,6 ve konaklama harcamalarında yüzde 50,3 artış gözlendi.

Yıllık bazda ise yeme ve içme harcamaları yüzde 31,8, ulaştırma harcamaları yüzde 24,3 ve konaklama harcamaları yüzde 16,7 pay aldı. Geçen yıla göre yeme ve içme harcamalarında yüzde 81, ulaştırma harcamalarında yüzde 68,7 ve konaklama harcamalarında yüzde 78,8 artış yaşandı.

Seyahatlerin amacına bakıldığında, ziyaret amacıyla yapılan seyahatler yüzde 63,1’lik oranla ilk sırada yer alırken, gezi ve eğlence seyahatleri yüzde 25,6 ve sağlık seyahatleri yüzde 6,5 ile sıralandı.

En çok tercih edilen konaklama şekli ise arkadaş veya akraba evinde kalmak oldu. 53 milyon 250 bin geceleme ile bu konaklama şekli birinci sırada yer alırken, kendi evinde kalmak 13 milyon 292 bin gece ile ikinci sırada ve otel konaklamaları 5 milyon 218 bin gece ile üçüncü sırada yer aldı.

Genel olarak, seyahat harcamalarında önemli artışlar yaşanırken seyahatlerin amaçları ve tercih edilen konaklama türleri değişkenlik gösteriyor. Veriler, seyahat endüstrisinin hızla büyüdüğünü gösteriyor. – İstanbul

Hesap Aç, 1.000 TL Kazan. BYBIT TR’ye Şimdi Üye Ol. Reklamdır
Kaynak: İhlas Haber Ajansı / Ekonomi

Related Posts

İş Bankası, En İyi Dijital Banka Ödülünü Aldı

Türkiye İş Bankası, Euromoney’nin ödüllerinde ‘Orta ve Doğu Avrupa’nın En İyi Dijital Bankası’ seçildi.

Tartıda net ürün, menüde QR kod dönemi!

Tartıyla satılan ürünlerde yeni dönem başlıyor. Ambalajın ağırlığı artık fiyata yansımayacak. Restoranlarda ise karekodla fiyat karşılaştırma kolaylığı geliyor.

Hangi Çin markası ek AB tarifelerine meydan okuyor?

Çin’de üretilen elektrikli modellere uygulanan gümrük vergileriyle karşı karşıya kalan yeni oyuncular, stratejilerini hibritlere kaydırdı . Bu teknolojinin artık otomobil pazarının kalbi olduğunu unutmayalım . Bu segmentte, satışlar geçen ay yalnızca …

TÜİK açıkladı: İçme sütü üretimi sert düştü!

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2025 yılı Mayıs ayına ait süt ve süt ürünleri üretim verilerini açıkladı. Verilere göre, içme sütü üretiminde dikkat çekici bir düşüş yaşandı. İÇME SÜTÜ ÜRETİMİNDE SERT DÜŞÜŞ TÜİK’in verilerine göre, Nisan ayında …

10 yıllık birliktelikte yol ayrımı: Gıda devi bölünebilir

Düşen satışlar, yüksek enflasyon, işlenmiş gıdalardan uzaklaşma ve sert rekabet sebepleriyle zor zamanlar geçiren paketlenmiş gıda devi Kraft Heinz, 10 yıl süren birleşmenin ardından şimdi bölünmeyi düşünüyor.

Veri skandalını KVKK açıkladı: Tam 143 bin kişi!

Dijital güvenlikte yaşanan zafiyetler bir kez daha gündemde. Bu kez lüks moda markası Louis Vuitton’un Türkiye’deki operasyonunu yürüten Louis Vuitton Çantacılık AŞ, geniş çaplı bir veri sızıntısıyla karşı karşıya kaldı. Kişisel Verileri Koruma …