4 Şubat 2025

caybasiHaber – Güncel ve Tarafsız Haberler

Ekonomiden teknolojiye, spordan magazine; caybasiHaber’de objektif ve güncel haberlerle aydınlanın!

Oğlu için adım attı, şimdi dünya çapında 19 bayisi var

Cilt alerjisi olan oğlu için temiz içerikli kozmetik ürün ararken işini bırakıp girişimciliğe başlayan Demet Gonca Akalın, şimdi markasıyla Türkiye’de 15, Rusya, Hollanda, Kıbrıs ve Amerika olmak üzere yurt dışında 4, toplamda 19 bayii ile hizmet veriyor.

Vinacocha Natural Wel­lness’n kuruluş hikâye­si, bir annenin oğlunun cilt sorunlarına çözüm aramasıyla başladı. Temiz içerikli kozmetik ürün arayışına giren kadın girişimci Demet Gon­ca Akalın, 2020 yılında çıktı­ğı yolculuğu Dünya gazete­sinden Sevilay Çoban’a anlattı. Piyasada temiz içerikli ürünlerin az olduğunu fark eden Akalın, kendi marka­sını yaratmaya karar verdi.

Eği­timini finans üzerine tamamlayıp 15 yıl bankacılık yapan Akalın, “Bankacılık ya­parken de hep bir girişimcilik hayalim vardı ama tam olarak oğlumun doğumuyla başladı diyebilirim. Onun cilt sorunu­na çözümler ararken bir yol­culuğa çıktım ve yol beni bura­lara kadar getirdi. Cilt alerjisi­ne karşı temiz içerikli ürünler ararken İngiltere’de Formülas­yon ve Aromaterapi eğitimle­ri aldım ve New York Institute of Aromatherapy’den sertifika kazandım” ifadelerini kullandı.

BANKACILIK KARİYERİNİ BIRAKTI, GİRİŞİMCİ OLDU

2020 yılında ban­kadan ayrılıp Vinacocha markasını kurduğunu anlatan Akalın, bu süreçte aldığı destekleri şöyle anlattı:

“Kü­çük bir KOSGEB desteği al­dım, en büyük destekçim kur­duğum hayal ve yılmazlığım diyebilirim. Bir kamu banka­sının teşvikli bir kredisi beni yola çıkaran ilk unsurdur. Ha­la çalışıyorum bu banka ile ve minnettarım. İki yıldır da Hep­siburada’da girişimci kadın­lara özel indirimli komisyon oranlarıyla satış yapıyorum. Sundukları hediye reklam ba­kiyesi, ücretsiz fotoğraf çekim desteği de girişimci kadınlar için önemli avantajlar sağlıyor. Şu anda da verdikleri görünür­lük desteği ile bir kampanya dönemindeyiz.”

“Benim hikâyem aynı za­manda bir kurumsal dönüşüm hikâyesi” diyen Akalın, giri­şimcilikle ilgili kongrelere da­vet edildiğini, yaptığı sunum­larda bu dönüşümü paylaştı­ğını ifade etti. Akalın, 5 yıllık süreçte İstanbul Ticaret Oda­sı’nın Yükselen Markalar pro­jesi ve Halkbank’ın Üreten Ka­dınlar projesinde aldığı ödül­lerle başarısını taçlandırdı.

Markayı kurduktan 3 ay sonra pandemi sürecinin yaşandığını hatırlatan Akalım, “İlk yıl­lar zor olsa da insanların temiz içerikli ürünler konusunda­ki hassasiyetlerinin arttığı ve e-ticaretin yoğunlaştı­ğı bir dönem olma­sı sebebiyle güçlü bir maya oldu bize diyebilirim. Bizi en çok zorlayan ise 3. yılımızda ölçeğimizin bü­yümesi ile ope­rasyonu ve fi­nansal süreçleri yönetmek oldu. Bu noktada yıl­mazlık çok önemli, işletmelerin ilk 3 yılı ‘dead valley’ ölüm vadisi olarak tanımlanı­yor. İlk 3 yılı atlatabilen şirketler ar­tık sağlam bir faali­yet döngü­sü ve finan­sal bünyeye sahip olabi­liyor” dedi.

DÜNYAYA AÇILDI

Hem yurt içinde hem de yurt dışında hizmet verdiklerini anlatan Akalın, “Vinacocha Natural Wellness, 58 çeşit ürünü ile doğal kozmetik markaları içerisinde en geniş ürün gamına sahip olan markalardan birisi. Kendi web sitemiz, dijital pazaryerleri, Türkiye’de 15, Rusya, Hollanda, Kıbrıs ve Amerika olmak üzere yurt dışında 4, toplamda 19 bayii ile hizmet veren bir doğal kozmetik markasıyız. Son iki yıldır e-ihracat tarafında önemli yatırımlarımız bulunuyor. Geleneksel ihracat için ise fuarlara ve B2B etkinliklerine katılıyoruz. ifadelerini kullandı.