Vinacocha Natural Wellness’n kuruluş hikâyesi, bir annenin oğlunun cilt sorunlarına çözüm aramasıyla başladı. Temiz içerikli kozmetik ürün arayışına giren kadın girişimci Demet Gonca Akalın, 2020 yılında çıktığı yolculuğu Dünya gazetesinden Sevilay Çoban’a anlattı. Piyasada temiz içerikli ürünlerin az olduğunu fark eden Akalın, kendi markasını yaratmaya karar verdi.
Eğitimini finans üzerine tamamlayıp 15 yıl bankacılık yapan Akalın, “Bankacılık yaparken de hep bir girişimcilik hayalim vardı ama tam olarak oğlumun doğumuyla başladı diyebilirim. Onun cilt sorununa çözümler ararken bir yolculuğa çıktım ve yol beni buralara kadar getirdi. Cilt alerjisine karşı temiz içerikli ürünler ararken İngiltere’de Formülasyon ve Aromaterapi eğitimleri aldım ve New York Institute of Aromatherapy’den sertifika kazandım” ifadelerini kullandı.
BANKACILIK KARİYERİNİ BIRAKTI, GİRİŞİMCİ OLDU
2020 yılında bankadan ayrılıp Vinacocha markasını kurduğunu anlatan Akalın, bu süreçte aldığı destekleri şöyle anlattı:
“Küçük bir KOSGEB desteği aldım, en büyük destekçim kurduğum hayal ve yılmazlığım diyebilirim. Bir kamu bankasının teşvikli bir kredisi beni yola çıkaran ilk unsurdur. Hala çalışıyorum bu banka ile ve minnettarım. İki yıldır da Hepsiburada’da girişimci kadınlara özel indirimli komisyon oranlarıyla satış yapıyorum. Sundukları hediye reklam bakiyesi, ücretsiz fotoğraf çekim desteği de girişimci kadınlar için önemli avantajlar sağlıyor. Şu anda da verdikleri görünürlük desteği ile bir kampanya dönemindeyiz.”
“Benim hikâyem aynı zamanda bir kurumsal dönüşüm hikâyesi” diyen Akalın, girişimcilikle ilgili kongrelere davet edildiğini, yaptığı sunumlarda bu dönüşümü paylaştığını ifade etti. Akalın, 5 yıllık süreçte İstanbul Ticaret Odası’nın Yükselen Markalar projesi ve Halkbank’ın Üreten Kadınlar projesinde aldığı ödüllerle başarısını taçlandırdı.
Markayı kurduktan 3 ay sonra pandemi sürecinin yaşandığını hatırlatan Akalım, “İlk yıllar zor olsa da insanların temiz içerikli ürünler konusundaki hassasiyetlerinin arttığı ve e-ticaretin yoğunlaştığı bir dönem olması sebebiyle güçlü bir maya oldu bize diyebilirim. Bizi en çok zorlayan ise 3. yılımızda ölçeğimizin büyümesi ile operasyonu ve finansal süreçleri yönetmek oldu. Bu noktada yılmazlık çok önemli, işletmelerin ilk 3 yılı ‘dead valley’ ölüm vadisi olarak tanımlanıyor. İlk 3 yılı atlatabilen şirketler artık sağlam bir faaliyet döngüsü ve finansal bünyeye sahip olabiliyor” dedi.
DÜNYAYA AÇILDI
Hem yurt içinde hem de yurt dışında hizmet verdiklerini anlatan Akalın, “Vinacocha Natural Wellness, 58 çeşit ürünü ile doğal kozmetik markaları içerisinde en geniş ürün gamına sahip olan markalardan birisi. Kendi web sitemiz, dijital pazaryerleri, Türkiye’de 15, Rusya, Hollanda, Kıbrıs ve Amerika olmak üzere yurt dışında 4, toplamda 19 bayii ile hizmet veren bir doğal kozmetik markasıyız. Son iki yıldır e-ihracat tarafında önemli yatırımlarımız bulunuyor. Geleneksel ihracat için ise fuarlara ve B2B etkinliklerine katılıyoruz. ifadelerini kullandı.
More Stories
250 bin liranın 1 aylık getirisi belli oldu: Mevduat faizleri güncellendi
Eskişehir’de Tefecilik Operasyonu: 6 Milyon Lira Değerinde Senet Ele Geçirildi
Müteahhitlere 1 yılda 60.3 milyar aktı