Çin Elektrikli Araç Üreticileri Hibrit Stratejisine Yöneldi!
Çin’de üretilen elektrikli araçlara uygulanan gümrük vergileri nedeniyle zor durumda kalan yeni oyuncular, stratejilerini hibrit araçlara kaydırdı. Hibrit teknolojisinin otomobil endüstrisinin bel kemiği haline geldiğini unutmamak gerekir. Bu segmentte, geçen ay sadece Fransa’da satışlar %321 artarak 4.744 adede yükseldi!
BYD her fırsattan istifade etmekte ve kararlılığını göstermekten geri durmamaktadır. BYD Başkan Yardımcısı Stella Li, “Satışlarımız artacak,” sözü verdi. Üretici, kendini kanıtlamak için plug-in hibrit modellerinin yanı sıra temel bir elektrikli versiyona da güveniyor.
Avrupa’da Dolphin Surf adıyla satışa sunulan Seagull, Renault Twingo E-Tech ve geleceğin Volkswagen ID.1 şehir otomobilinin öncesinde, Renault 5 E-Tech ve Citroen e-C3 ile rekabet ediyor.
BYD’nin agresif fiyatlandırma stratejisi, fiyat rekabetini yeniden canlandırabilir. Ancak şirket, düşük maliyetli bir üretici imajından uzaklaşmayı ve kendini “temiz teknolojilerde lider konumuna getirmeyi” hedeflemektedir.
YENİ BİR DENZA MARKASI
Çin’in lider ve dünyanın geçen yıl 4,2 milyon satış adedi ile altıncı büyük otomobil üreticisi olan şirket, Avrupa pazarında premium segmenti hedefleyecek olan Denza adını taşıyan ikinci markasını piyasaya sürmeye hazırlanıyor.
Tesla’nın başlıca rakibi BYD, elektrikli araçların beş dakikada 470 km menzile ulaşmasını sağlayan yeni bir şarj sistemi tanıttı. Bu yenilik BYD’nin hisse fiyatını artırdı.
Beklenen ticari hamlelerin simgesi olan grup, bu yılın başında Çin dışında 130.000 model satarak ihracatını ikiye katladı. Avrupa’da BYD’ye %17 oranında uygulanan gümrük vergileri, şirketin “uzun vadeli” hedeflerini engellememektedir.
Bu gümrük artışlarına tabi olmayan hibrit modellerin yanı sıra, markanın bu kısıtlamayı aşmak için yıl sonuna kadar Macaristan’da bir montaj tesisi açması planlanmaktadır. İkinci tesisin ise Türkiye’de olması beklenmektedir.
FRANSA’DA YÜZ SATIŞ NOKTASI HEDEFLENİYOR
Mevcut üreticilere karşı rekabet eden BYD, Avrupalı tüketicilerin beklentilerini karşılayacak bir dağıtım ve satış sonrası hizmet ağı geliştirmektedir. 2023 yılında faaliyete geçen Fransız iştiraki, anakara Fransa’daki hedeflerine uygun bir ağ oluşturdu.
BYD ağı şu anda on girişimcinin elinde yaklaşık 50 satış noktasına sahiptir. Üreticinin hedefi, 2025 yılı sonuna kadar 100 ila 120 lokasyona ulaşarak büyümeye devam etmektir. BYD, Avrupa genelinde 300 bayide temsil edilmektedir.