10 yıllık birliktelikte yol ayrımı: Gıda devi bölünebilir

Kraft Heinz, İkonik Markalarını Ayırmayı Değerlendiriyor

Küresel gıda devi Kraft Heinz, satışlardaki düşüş ve değişen tüketici tercihleri nedeniyle radikal bir adım atmaya hazırlanıyor. Şirket, bazı ikonik markalarını içeren bölümü ayırarak yeni bir yapıya geçmeyi değerlendiriyor.

Yüksek enflasyon, azalan satışlar ve işlenmiş gıdalara yönelik talebin düşmesi, paketlenmiş gıda sektörünün devlerinden Kraft Heinz’i stratejik bir kararın eşiğine getirdi. Şirket, 10 yıl önce gerçekleşen tarihi birleşmenin ardından şimdi bölünme seçeneğini masaya yatırdı.

Reuters’ın konuyla ilgili bilgi sahibi kaynaklara dayandırdığı habere göre, Kraft Heinz, birçok Kraft markasını da kapsayan büyük ölçekli market ürünleri iş kolunu yeni bir şirket yapısı altında ayırmayı değerlendiriyor. Bu hamleyle kurulacak yeni yapının 20 milyar dolara kadar bir piyasa değerine ulaşabileceği belirtiliyor.

Kraft Heinz, 2015 yılında Berkshire Hathaway’in patronu Warren Buffett ve Brezilyalı özel sermaye şirketi 3G Capital’in öncülüğünde Kraft ve Heinz’ın birleşmesiyle kurulmuştu. Bugün bünyesinde Heinz ketçap, Kraft makarna, Philadelphia krem peynir, Oscar Mayer, Planters, Jell-O ve Velveeta gibi dünya çapında bilinen 200’den fazla marka yer alıyor.

Henüz kesinleşmiş bir karar bulunmazken, söz konusu bölünmenin yapısı üzerinde çeşitli senaryolar tartışılıyor. Kraft Heinz yönetimi ise planın uygulanıp uygulanmayacağı konusunda resmi bir açıklama yapmadı. Gıda sektöründe bu gelişmenin, diğer büyük şirketlerin de yeniden yapılanma adımlarını tetikleyebileceği ifade ediliyor.

Related Posts

TÜİK açıkladı: İçme sütü üretimi sert düştü!

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2025 yılı Mayıs ayına ait süt ve süt ürünleri üretim verilerini açıkladı. Verilere göre, içme sütü üretiminde dikkat çekici bir düşüş yaşandı. İÇME SÜTÜ ÜRETİMİNDE SERT DÜŞÜŞ TÜİK’in verilerine göre, Nisan ayında …

Veri skandalını KVKK açıkladı: Tam 143 bin kişi!

Dijital güvenlikte yaşanan zafiyetler bir kez daha gündemde. Bu kez lüks moda markası Louis Vuitton’un Türkiye’deki operasyonunu yürüten Louis Vuitton Çantacılık AŞ, geniş çaplı bir veri sızıntısıyla karşı karşıya kaldı. Kişisel Verileri Koruma …

Yapay zekâlı gözlük yarışı

Yapay zekâ, teknolojik gözlüklere olan yatırımları da yeniden canlandırdı.

Logosu değişti, kimse anlamadı! Her yerde karşınıza çıkabilir!

Otomotiv dünyasının ikonik isimlerinden Range Rover, sade ama bir o kadar da tartışmalı yeni logosuyla gündemde. Marka tarihinde önemli bir görsel kimlik değişikliğine imza atan şirket, tanıtımını yaptığı yeni amblemle birçok soru işaretini de …

2025 Temmuz ayı SED ödemeleri yattı mı? SED ne zaman yatacak? SED ödemesi zamlandı mı?

Her ay düzenli olarak yatırılan Sosyal ve Ekonomik Destek (SED) ödemeleri için gözler yeniden Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığa döndü. Peki, 2025 Temmuz ayı SED ödemeleri yattı mı? SED ne zaman yatacak? SED ödemesi zamlandı mı?

Almanya’da şirket iflasları ikinci çeyrekte 2005’ten beri en yüksek seviyeye ulaştı

Almanya’daki Halle Ekonomik Araştırma Enstitüsü (IWH), ülkede iflas eden şirket sayısının 2025’in ikinci çeyreğinde 2005’ten bu yana en yüksek seviyeye ulaştığını bildirdi.